اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های آبیاری مدرن اردبیل

به گزارش ایرنا، فرماندار اردبیل مسعود امامی‌ یگانه گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی اختصاص یافته است. از این میزان ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح آبیاری مدرن در سطح ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی بخش ثمرین اختصاص داده شده و مابقی در دیگر طرح‌ها هزینه خواهد شد. اجرای طرح‌های آبیاری مدرن علاوه بر تغییر شیوه کشت و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی زمینه مصرف بهینه آب در روستاهای اردبیل را فراهم می‌کند. 

امامی یگانه از تسهیل عملیات اجرایی پل قدس اردبیل خبر داد و اظهارداشت: این پروژه به عنوان یکی از خواسته‌های اصلی مردم برای تسهیل تردد مورد توجه دولت قرار گرفته و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل این پروژه ابلاغ شده است. ۵۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شهرستانی به پروژه‌های مختلف بخش ثمرین اختصاص داده شده است. همچنین امسال در حوزه آسفالت راه‌های روستایی بخش ثمرین ۱۵ میلیارد ریال هزینه خواهد شد. هفت میلیارد ریال برای آب آشامیدنی روستاها و ۱۰ میلیارد ریال نیز برای بهسازی پروژه‌های عمرانی روستاهای اردبیل اختصاص یافته است.

امامی با اشاره به تقویت سیستم مخابراتی روستاها افزود: امسال برای تقویت آنتن‌دهی و اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود. ۶۰ میلیارد ریال برای بهسازی فرودگاه اردبیل سرمایه‌گذاری شده و با خرید تجهیزات جدید برای فرودگاه اردبیل امیدواریم در تردد هوایی شهروندان و فرود هواپیماها در شرایط جوی مه‌آلود مشکلی به وجود نیاید.

فرماندار اردبیل درباره پروژه راه‌آهن اردبیل و تکمیل این خط ریلی در سال آینده گفت: در ۲ سال اخیر بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل فاینانس بانک ملی برای راه‌آهن تخصیص یافته است. اعتبار امسال راه‌آهن ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است و با جذب ۱۰۰ درصدی این اعتبار تا پایان سال روند اجرایی راه‌آهن اردبیل – میانه سرعت دو برابری می‌گیرد.

وی پیشرفت ۶۲ درصدی خط ریلی اردبیل – میانه را یادآور شد و گفت: ۲۱ کیلومتر عملیات ریل‌گذاری از سمت اردبیل شروع شده و تا پایان امسال این میزان به ۱۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد. عملیات اجرایی ایستگاه اصلی راه‌آهن اردبیل با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل نهایی تکمیل قرار دارد.