تذکر سالاری به کاهش اختیارات شهرداری در تغییر کاربری املاک دولتی

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر نسبت به کاهش جدی درآمدها و شهرداری های کشور و کاهش اختیارات شهرداری ها و شورایاری های کشور در زمینه تغییر کاربری اراضی دستگاه های دولتی انتقاد کرد.

به نقل از خبرنگار مهر، محمد سالاری در جلسه روز سه شنبه شورای شهر طی تذکری درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت و جمع بندی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در ارتباط با کاهش جدی درآمدها و شهرداری‌های کشور و کاهش اختیارات شهرداری‌ها و شورایاری‌های کشور گفت: متأسفانه وزارت نیرو و دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه وزارت آموزش و پرورش وزارت علوم و وزارت بهداشت مجوز پیدا کردند تا نسبت به تغییر کاربری املاک و اراضی متعلق به خود در شهرها مبتنی به آئین نامه دولت اقدام کنند.

وی افزود: در این امر ضمن اینکه نهاد شوراهای شهر و شهرداری‌ها سلب می‌شود عوارضی که از این محل نصیب شهرداری‌های کشور می‌شد، رفته رفته کاهش پیدا می‌کند. نخستین بار این تغییر کاربری توسط وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت، زیرا این وزارتخانه با مشکلات مالی زیادی مواجه بود، دولت و مجلس وقت این تصمیم را اتخاذ کردند و سکوت آن زمان منجر شد که وزارت علوم و وزارت بهداشت نیز نسبت به این موضوع اقدام کردند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران عنوان کرد: امسال وزارت نیرو و دانشگاه آزاد اسلامی نیز مجوز تغییر کاربری املاک خود را گرفته اند. تذکر جدی خود را به دولت و مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم که رفته رفته ما در آینده نزدیک شاهد این خواهیم بود که همه نهادها و وزارت خانه‌ها این رویه را پیش بگیرند.

وی افزود: از رئیس شورا و شهردار تهران می‌خواهم تا اعتراض خود را درباره این موضوع را به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به دولت و مجلس ابلاغ کنند.