اراک دومین شهر پاک کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور سیدعلی آقازاده در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان اعلام کرد: کلانشهر اراک با ۱۳ روز هوای ناسالم بعد از تبریز به عنوان پاک‌ترین شهر کشور در ۶ ماه نخست سال جاری معرفی شد.

استاندار مرکزی ادامه داد: روند کاهش آلودگی هوای این استان به خصوص شهر اراک با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی، صنایع، سازمان‌های مردم‌نهاد و اقشار مختلف مردم از سال ۹۵ تا کنون چشمگیر بوده که باید برای حفظ این دستاورد ارزشمند میزان همکاری و مشارکت برون‌دستگاهی تقویت شود.

آقازاده در ادامه گفت: شهر اراک در ۶ ماه نخست سال‌های ۹۵ تا ۹۹ به ترتیب دارای ۷۵، ۳۲، ۲۶، ۲۱ و ۱۳ روز هوای ناسالم داشته که این مهم با وجود فعالیت صنایع مختلف در این شهر یک دستاورد ارزشمند و ماندگار است و نشان از برنامه‌ریزی‌های عمقی و کارشناسی، پیگیری و نظارت دستگاه‌های مختلف است و بدون شک با همین برنامه و فعالیت به زودی میزان روزهای ناسالم این شهر به کمترین میزان ممکن می‌رسد.

آقازاده در خصوص سوخت نیروگاه حرارتی شازند نیز بیان کرد: براساس دستور رئیس جمهوری، نامه‌ای از سوی مدیریت ارشد استان در خصوص افزایش سهمیه سوخت گاز این صنعت به وزارت نفت و شرکت ملی گاز ارسال شده و در صورت تامین گاز مورد نیاز نیروگاه، سوخت مازوت به طور کلی از این واحد حذف خواهد شد.

وی دربارره استانداردسازی آسانسورها و موتورخانه‌های دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند و گزارش خود را نیز در اسرع وقت به اداره کل استاندارد استان ارائه کنند.

استاندار مرکزی در خصوص راه‌اندازی پتروشیمی الوند نیز توضیح داد: همه مجوزهای لازم برای ساخت این واحد در اراک دریافت شده است. راه‌اندازی پتروشیمی الوند براساس نیازسنجی طراحی و برنامه‌ریزی شده و با عملیاتی شدن این واحد و تولید محصولات مورد نیاز داخلی نه تنها صرفه‌جویی ارزی بلکه نقش مهمی نیز در صادرات غیر نفتی خواهد داشت.