احداث ۳ کارخانه فرآوری طلا در سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ احمد علی موهبتی اظهار داشت: در راستای بهره برداری از ظرفیت های موجود معادن طلا در استان سیستان و بلوچستان احداث سه مرکز فرآوری طلا در بزمان، میرجاوه و تفتان در دستور کار قرار دارد. برای این مراکز فرآوری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و اکنون مجوز استخراج ۳/۵ میلیون تن طلا از معدن میرجاوه صادر شده و مطالعات ایجاد مرکز فرآوری طلا بزمان هم در دست اقدام است که تا پایان سال به اتمام می رسد.

وی گفت: هم اکنون پروژه اکتشافی معدن طلای بزمان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در حال انجام است و روند کار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. پروژه اکتشافی معدن طلای «سرجنگل» در محمدوده شهرستان میرجاوه هم ۹۵درصد رشد دارد که با ۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرایی می شود. پروژه های اکتشافی معدن طلای خارستان (بیدستر) شهرستان تفتان با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال ۹۵ پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون مراحل پایانی را طی می کند.

موهبتی بیان کرد: مراحل اکتشاف معدن مس و طلای شهرستان نیمروز با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی و معدن سفیدآبه در نیمروز نیز با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریالی ۶۵ درصد رشد پیشرفت فیزیکی دارد.