پروژه‌های مهم دولت در چهارمحال و بختیاری: اتصال به شبکه ریلی و طرح انتقال آب بن به بروجن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اقبال عباسی به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران مربوطه از روند پیشرفت پروژه احداث راه‌آهن مبارکه- سفید دشت-شهرکرد بازدید کردند.

عباسی در حاشیه این بازدید گفت: پیشرفت پروژه‌ راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد در گذشته نگران‌کننده بود، اما خوشبختانه پروژه هم‌اکنون فعال است. از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه هستم و یقین دارم بعد از ایجاد تونل‌ها و انجام امور سخت‌افزاری در آذرماه، روند تکمیل این پروژه یک جهش جدی پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: برای تکمیل پروژه انتقال آب بن به بروجن ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که ۱۰۰ میلیارد آن واریز شده بود و پس از بازدید و ارسال گزارش روند پیشرفت پروژه ۱۰۰ میلیارد دیگر نیز واریز شد.

عباسی اضافه کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص یافته است، در حال زمینه‌سازی برای جذب ۲۵۰ میلیارد دیگر هستیم تا روند تکمیل پروژه با سرعت طی شود.

استاندار با بیان اینکه بخشی از اراضی پروژه احداث ایستگاه راه‌آهن در شهرکرد در اختیار نیروی انتظامی و سپاه است، عنوان کرد: طرح کاداستر این اراضی تهیه شود، اگر اراضی ملی است مشکل حل شود و اگر مالکیت در اختیار این دو نهاد است، باید تملک شود.