پروانه پروژه "عصر طلایی هگمتانه" آماده صدور است

 رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه شهرداری آماده صدور پروانه پروژه «عصر طلایی هگمتانه» است، گفت: به محض اینکه نظام مهندسی نقشه‌های پروژه شش هکتاری عصر طلایی هگمتانه را تحویل شهرداری دهد و سرمایه‌گذار نسبت به پرداخت عوارض اقدام کند، پروانه ساخت صادر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سیدمسعود عسگریان با اشاره به اینکه پروژه عصر طلایی هگمتانه فرآیندهای قانونی را طی کرده است، افزود: شهردار پیشنهاد داده بود که برای شروع به کار شش هکتار دوم پروژه عصر طلایی هگمتانه پروانه ساختمانی صادر و وصول عوارض براساس مصوبات میراث فرهنگی با تعرفه صنعتی محاسبه شود.

وی با بیان اینکه کارگروه امور زیربنایی کاربری صنعتی را برای این پروژه مصوب کرده بود، ادامه داد: براساس این مصوبه پروژه‌هایی که تحت نظر میراث فرهنگی هستند، صنعتی محسوب می‌شوند و در سال ۹۶-۹۵ مصوبه صنعتی بودن هم دارد.

عسگریان ادامه داد: شورای شهر صرفاً بنا به درخواست شهردار همدان تعرفه محاسباتی عوارض را تأیید کرد که براساس کاربری صنعتی محاسبه و وصول شود که با توجه به بررسی‌ها و مستندات و مدارک موجود خوشبختانه در شورای شهر مصوب شد.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به مصوبات شورای شهر درباره پروژه عصر طلایی هگمتانه، خاطرنشان کرد: در جلسه شورای شهر مصوب شد با توجه به اینکه این پروژه گردشگری است عوارض آن نیز براساس تعرفه صنعتی محاسبه شود.

وی ادامه داد: مهلت مشخص کردیم به طوریکه اگر قرار است کاری انجام شود، در پروسه زمانی که در پروانه ساختمانی قید می‌شود در همان مدت زمان باید اتمام پیدا کند و همچنین شرکت عصر طلایی در احداث پارک با شهرداری همکاری کند.

رئیس شورای شهر همدان درباره پارک مجاور پروژه عصر طلایی هگمتانه نیز یادآور شد: این پارک قرار است با همکاری شرکت عصر طلایی هگمتانه و شهرداری همدان نیز احداث شود که مصوب شده است.

وی با بیان اینکه عوارض پروژه عصر طلایی هگمتانه ۱۷.۵ میلیارد تومان است، تأکید کرد: براساس تعرفه صنعتی سال ۹۸ عوارض این پروژه ۱۷.۵ میلیارد تومان محاسبه شده که با وصول آن شهرداری برای صدور پروانه اقدام خواهد کرد.