عشایر مغان کشت بهاره را در زمین تحت مالکیت خود انجام می‌دهند

به گزارش پایگاه اطلاعی رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در دیدار رؤسای طوایف و ریش سفیدان عشایر مغان که در بخشداری اسلام آباد برگزار شد اظهار کرد: دغدغه اصلی عشایر رسیدن به حقوق عرفی خود بعد از ۴۰ سال انتظار بود که خوشبختانه با پیگیری های شبانه روزی و با تصویب هیئت دولت محقق شد. اراضی واگذاری به عشایر محدوده کشت و صنعت باید از زمین های کشت و صنعت تفکیک شود و در اختیار این طیف غیور قرار گیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه نقشه تفکیک اراضی طی جلسات متعدد مشخص شده است گفت: این اراضی حق بلاشک عشایر بوده که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید با پیگیری های انجام شده محقق می شود و قبل از پایان دولت دوازدهم برای همه واجدین شرایط مستقر در منطقه سند مالکیت صادر می شود. هیچ مشکلی برای تفکیک اراضی عشایر وجود ندارد. باطل شدن واگذاری کشت و صنعت هیچ تاثیری در تفیک زمین های عشایر و حق آنها ندارد. چرا که مصوبه دولت برای حق عرفی آنها این است که از زمین های کشت و صنعت کسر و به اسکان، اراضی کشت و دامپروری عشایر اضافه شود.

بهنام جو نحوه واگذاری را بسیار ساده بر شمرد و گفت: خوشبختانه زمین تخصیص داده شده به عشایر بین سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن تقسیم شده و این دستگاه ها با شناسایی افراد واجد شرایط زمین های مشخص شده را طبق نقشه در اختیار عشایر قرار می دهند.