تبریک معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به مناسبت روز روستا و عشایر

دکتر قربانی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با صدور پیامی فرارسیدن ۱۵ مهر روز روستا و عشایر را به روستاییان و عشایر غیور کشور و همچنین اعضای محترم شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران گرامی به عنوان ارکان مدیریت نوین روستایی کشور تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، متن پیام دکتر علی قربانی به این شرح است:

"بر کسی پوشیده نیست که توسعه، پیشرفت و آبادانی هر جامعه‌ای، مرهون توجه به روستاها و توسعه سکونتگاه‌های روستایی در نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های کلان است. به سخن دیگر، سکونتگاه‌های روستایی و عشایری، در نقش کانون‌های تولید و ارزش‌آفرینی، جایگاه مهمی در توسعه ملی دارند، چرا که توسعه پایدار سرزمین در گرو پایداری نظام روستایی به عنوان زیر نظام تشکیل دهنده نظام سرزمین است و پایداری فضاهای روستایی و عشایری در ابعاد مختلف می‌تواند نقش مؤثری در توسعه منطقه‌ای و ملی داشته باشد. لذا روستاییان عزیز و عشایر سرمایه‌های اجتماعی ارزشمندی هستند که می‌بایست متناسب با جامعه شهری از فرصت‌ها و امکانات لازم برخوردار گردند.

ر همین اساس با توجه به نقش بی‌بدیل روستاییان و عشایر در توسعه اقتصادی و امنیت غذایی کشورمان و در یک کلام توسعه ملی، در راستای پاسداشت و ارتقای شأن و منزلت این سرمایه‌های ارزشمند، پانزدهم مهرماه هرسال در تقویم رسمی جمهوری اسلامی، توسط شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز ملی روستا و عشایر ثبت شده است. بر این اساس، ارتقای کیفیت زندگی اجتماعات روستایی، برقراری تعادل فضایی و دسترسی به فرصت‌های همسان با سایر جوامع و همچنین مشارکت و دخیل نمودن روستاییان و عشایر در فرآیند تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی و سرنوشت خویش، یکی از اصول مهم است که لازم است همواره مورد توجه دست اندرکاران توسعه و دستگاه‌های متولی توسعه روستاها در سطح کلان و مدیران استانی و محلی قرار گیرد.

اینجانب ضمن تبریک و گرامیداشت پانزدهم مهر‌ماه، روز ملی روستا و عشایر، به روستاییان عزیز و عشایر غیور کشور و همچنین اعضای محترم شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران معزز به عنوان ارکان مدیریت نوین روستایی کشور، امید دارم در سایه خداوند متعال و دوشادوش سایر نهادها و دستگاه‌های متولی توسعه روستایی و همچنین با توجه به زحمات شبانه‌روزی همکارانم در معاونت امور دهیاری‌ها، استانداری‌ها و سایر واحدهای تابعه، بتوانیم برای توسعه و آبادانی سکونتگاه‌های روستایی و ارتقای شأن و منزلت روستاییان عزیز که به معنای تام مصداق توسعه پایدار روستایی است، گام‌های ارزشمندی برداریم و شاهد پیشرفت روزافزون کشور عزیزمان و اعتلای ایران اسلامی باشیم."