عدم استقبال مردم از طرح "اقدام ملی مسکن"؛ واگذاری زمین‌ها ۹۹ ساله شود

به گزارش ایسنا، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام استان خراسان رضوی گفت: در قالب طرح اقدام ملی مسکن، ۸۰۰۰ واحد مسکونی در استان عدم استقبال مردم از طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی احداث می‌شود.

عبدالله ارجاعی در جلسه شورای مسکن کاشمر که ۲۲ مهر ماه در سالن جلسات فرمانداری کاشمر برگزار شد، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که حدود دو ماه قبل با نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی منعقد شد، ۲۵۰ واحد مسکونی در این شهرستان احداث می‌شود.

وی عنوان کرد: از روزی که بانک اسامی متقاضیان را به ما اعلام کند طی مدت ۱۵ روز مناقصه برگزار و پروژه احداث مسکن را در کاشمر آغاز می‌کنیم. در این پروژه ۴ واحد بالای پیلوت ساخته می‌شوند و بلوک‌ها ۱۶ واحدی و همه دارای آسانسور هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشمر نیز در ادامه جلسه شورای مسکن گفت: از آبان ماه سال گذشته که طرح "اقدام ملی مسکن" در سطح کشور کلید خورد، ۸۰۰ واحد به کاشمر برای احداث ابلاغ شد که پس از تشکیل کمیته تأمین زمین یک هکتار زمین بلامعارض معرفی شد.

وی از عدم استقبال مردم کاشمر از طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: آورده اولیه متقاضیان ۴۰ میلیون تومان اعلام شده و از سویی وام ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد برای شهروندان هزینه بسیار سنگینی دارد. البته این نرخ‌ها مربوط به آبان ماه سال گذشته اعلام شده و طی این مدت هزینه ساخت و زمین افزایش دو برابری داشته. به همین دلیل مردم استقبال نمی‌کنند.

عابدی گفت: در توان بسیاری نیست که طی سه سال اول، آورده ساخت را تأمین کرده و در سه سال بعدی هزینه زمین را پرداخت کنند، این موجب شده که عده‌ای از همان افراد واجد شرایط هم انصراف دهند، می‌طلبد در این خصوص واگذاری زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله انجام شود تا مردم بیشتر بتوانند استفاده کنند.

در این جلسه مقرر شد از سوی شهرداری برای ۵۰ رفتگر و از سوی آموزش‌ و پرورش برای ۱۰۰ فرهنگی در قالب طرح ملی مسکن خانه ساخته شود.