آبرسانی به روستاهای چهار شهرستان‌ سیستان و بلوچستان آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ شش پروژه شامل، طرح آب‌رسانی به مجتمع هفت روستایی بریس و پسابندر و عملیات تکمیلی خطوط انتقال و شبکه توزیع مجتمع ۲۵ روستایی دلگان‌ها در شهرستان دشتیاری، عملیات اجرایی اتصال خطوط جدید آب‌رسانی به ۱۲۱ روستای زیرمجموعه مخزن صفرزهی شهرستان چابهار، طرح آب‌رسانی به هشت روستای باقیمانده از مجتمع ۴۸ روستایی غرب و شرق بمپور و ۱۰ روستای مجتمع دامن شهرستان ایرانشهر با حضور احمدعلی موهبتی استاندار، نمایندگان مردم استان، فرمانداران منطقه و مدیران حوزه آب و فاضلاب استات کلنگ‌زنی شد.

با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۷۱ روستا با جمعیت ۷۶ هزار نفر با اعتباری بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

با شروع عملیات اجرایی پروژه آبرسانی بریس و پسابندر کلیه‌ی روستاهای نوار ساحلی شهرستان دشتیاری از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد و آب روستاهای تحت پوشش از طریق سایت آب شیرین‌کن پسابندر تأمین می‌شود.

پروژه‌ مجتمع دلگان‌ها با سرعت بخشیدن به عملیات تکمیلی خطوط انتقال و شبکه‌ توزیع مجتمع دلگان‌ها امید است تا پایان سال جاری ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی مجتمع از آب سالم و پایدار بهره‌مند گردند.

درباره‌ عملیات تکمیلی آب‌رسانی به ۱۲۱ روستای زیرمجموعه مخزن صفرزهی در اجرای شبکه توزیع ۸ روستای باقیمانده از مجتمع ۴۸ روستایی غرب و شرق بمپور نیز اجرا می‌شود.

پروژه‌ آب رسانی به مجتمع غرب و شرق بمپور ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با اتمام عملیات اجرای شبکه توزیع ۸ روستای باقیمانده با جمعیت ۱۸ هزار و ۷۸ نفر، با اعتبار ۴۲۷ میلیارد ریال به اتمام خواهد رسید.

همچنین با اجرای پروژه آب‌رسانی به ۱۰ روستای مجتمع دامن شهرستان ایرانشهر با اعتبار ۱۹۷ میلیارد ریال  ۴ هزار و ۷۶۲ نفر از اهالی مجتمع از آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد.