ساماندهی اسناد مالی و بدهی‌های معوقه شهرداری‌ها

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تعیین تکلیف بدهی‌های چندین ساله شهرداری‌ها و ساماندهی اسناد مالی سازمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ محسن کوشش تبار با اعلام خبر فوق گفت: طی سنوات مختلف، شهرداری‌ها بابت بدهی‌های خود به سازمان، چک‌های اقساط ارائه داده‌اند که اسناد و مدارکی از سال 1382 بابت پرداخت تسهیلات به شهرداری‌ها موجود می‌باشد. باتوجه به گذشت سال‌ها، نیاز به ساماندهی اسناد مذکور و تعیین تکلیف بدهی‌های معوق شهرداری‌ها احساس می‌شد؛ لذا احصاء مطالبات از شهرداری‌های بدهکار از ابتدای سال 99 در دستور کار دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان قرار گرفت که میزان آن بیش از 141 میلیارد ریال مطالبات می‌باشد. همچنین حدود 3249 چک قدیمی شهرداریها که نیازمند عودت به شهرداری‌ها می‌باشد، تعیین تکلیف شد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه گفت: در این اقدام مهم صورت گرفته، بیش از 953 فقره چک قدیمی به شهرداری‌های مورد نظر برگردانده شد و در ازای مطالبات سازمان، چک جدید از حساب درآمدی شهرداری‌ها جمعا به مبلغ 44 میلیارد و 200 میلیون ریال دریافت شد.

کوشش تبار افزود: با این اقدام صورت گرفته، ضمن تعیین تکلیف بدهی‌های چندین ساله شهرداری‌ها و ساماندهی اسناد مالی سازمان، منابع صندوق تسهیلات شهرداری‌ها تقویت گردید تا امکان پرداخت وام‌های جدید به شهرداری‌ها بیش از پیش فراهم گردد.

کوشش تبار افزود: اقدام مهم سازمان شهرداری‌ها و دهیارهای کشور در تأمین منابع مالی شهرداری‌ها، نقش بسزایی در توسعه شهری و بهبود خدمت‌رسانی به شهروندان ایفا می‌نماید و امید است با تقویت منابع مالی صندوق تسهیلات شهرداری‌ها، روند پرداخت تسهیلات بانکی به شهرداری‌ها ادامه یابد تا شاهد فراهم شدن بیش‌ازپیش درآمد پایدار برای شهرداری‌های کشور باشیم.