اصفهان چهار هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علیرضا نصراصفهانی در یک گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای توسعه یکسان در تمامی مناطق شهری اصفهان، اظهار کرد: در مباحث شهری توزیع عادلانه امکانات، محرومیت‌زدایی، عدالت فضایی، نزدیک بودن و هم‌سطحی امکانات همیشه مطرح است و مدیریت شهری توزیع عادلانه امکانات را وظیفه خود می‌داند.

وی با توضیح اینکه توجه مدیریت شهری و همکاری مردم ساکن در بافت فرسوده برای احیای این بافت لازم است، اضافه کرد: حدود چهار هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر اصفهان وجود دارد که از این مقدار حدود دو هزار و ۲۰۰ هکتار آن طرح مصوب دارد.

نصراصفهانی ادامه داد: یکی از امتیازاتی که مدیریت شهری برای فعالیت در بافت فرسوده و احیای آن در نظر گرفته این است که اگر شهروندان برای احیای بافت فرسوده و دریافت پروانه به شهرداری مراجعه کنند، ۵۰ درصد به آن‌ها تخفیف داده خواهد شد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید برای تحریک توسعه در این بافت فعالیت‌هایی انجام شود که بخشی از آن مانند طرح‌های تشویقی و ارائه خدمات بر عهده مدیریت شهری و بخش دیگر بر عهده مردم این مناطق است.

وی با اشاره به روند باز کردن گلوگاه‌ها و گذرگاه‌های بافت فرسوده، تصریح کرد: احیای معابر بافت فرسوده حائز اهمیت است و با توجه به بافت فرسوده مرکزی شهر و توسعه و احیای بافت فرسوده به جای توسعه افقی شهر به سمت توسعه عمودی شهر پیش می‌رویم.

نصراصفهانی با توضیح در خصوص نتیجه و ارزیابی کارآمدی طرح‌های تشویقی برای بافت فرسوده، تاکید کرد: احیای بافت فرسوده شهر بسیار کند است و باید تلاش در این زمینه بیشتر شود، تمایل افراد برای خرید، بهسازی، نوسازی و مرمت خانه‌های تاریخی در شهر و احیای این خانه‌ها افزایش یافته است و امیدواریم این اتفاق برای بافت فرسوده نیز بیفتد و مردم به تغییر و بهتر شدن شرایط زیست خود متمایل شوند زیرا احیای بافت فرسوده تلاش و همت همگانی را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه بلند مرتبه‌سازی در بافت فرسوده با مشارکت ۵۰ درصدی سازنده و صاحب ملک نیز طرح خوبی برای توسعه این مناطق است، ادامه داد: این طرح به صورت پایلوت در محله همت آباد در حال اجراست.